Egyesületünkről

 

A 2010 októberében alakult Teszt és Piac Fogyasztóvédelmi Egyesület létrehozását az a felismerés vezette, hogy – Nyugat-Európa és az USA mellett – hazánkban is létjogosultsága van egy professzionális fogyasztóvédelmi szervezetnek. E területen ugyanolyan szemlélet szükséges, mint bármely más vállalkozásnál – természetesen a tevékenység fókuszába a fogyasztóknak nyújtott szolgáltatásokat állítva.

Nyugat-Európa meghatározó fogyasztóvédelmi civil szervezetei Németországtól, Belgiumon át, Nagy-Britanniáig jól felépített üzleti modell szerint, szinte azonos szolgáltatásokkal működnek. Az egyesület megalakításának célja egy hasonló alapokon nyugvó szervezet létrehozása volt, amely függetlenítve tevékenységét a társadalmi szervezetek finanszírozásának kiszámíthatatlanságától, professzionális fogyasztóvédelmi szolgáltatásokat nyújt a fogyasztóknak, melyek a következők:

  • Fogyasztói tanácsadás szakképzett jogász szakembergárdával, ahol a fogyasztói panasszal kapcsolatban nemcsak tájékoztatást nyújt az egyesület, hanem a fogyasztót képviselve – bírósági eljáráson kívül – közvetít is a felek között. A tanácsadás kiterjed minden olyan területre, amely a fogyasztóvédelemről szóló 1997.évi CLV törvény alapján fogyasztói szerződésnek minősül, kezdve az általános fogyasztói problémáktól (jótállás és szavatosság) a közüzemi szolgáltatásokon keresztül a pénzügyi-biztosítási területig.
  • Tesztmagazin: a fogyasztók mindennapi vásárlásaihoz, ügyintézéséhez jelentős segítséget nyújtó internetes oldalt működtet, amelyen a Felhasználók független termékteszteket (pl. szórakoztató elektronikai, háztartási gépek, élelmiszerek stb.) és egyéb hasznos cikkeket olvashatnak.
  • Vásárlói klub: a rendszerhez csatlakozott kereskedőknél, szolgáltatóknál – ugyanúgy, mint bármely más klubrendszerben – a tagok kedvezményesen vásárolhatnak.

Olaszországban, Portugáliában, Spanyolországban és Brazíliában is ebben a rendszerben működik a meghatározó fogyasztóvédelmi szervezet, a tagok száma mindenhol meghaladja a 250.000-et, Portugáliában pedig megközelíti a 400.000-et.

Nálunk valóban a fogyasztó áll a középpontban, igyekszünk problémáit a legrövidebb időn belül, a leghatékonyabban megoldani. Csatlakozzon még ma, hogy Ön is élvezhesse független, megbízható és hatékony fogyasztóvédelmi szolgáltatásainkat havonta mindössze egy gyorséttermi menü áráért!